Dopsång

Sitter och letar efter en låt som vi ska spela på Elvins dop. Det skulle vara mycket roligare om någon man kände kunde sjunga på dopet. Linda du vet väl att det är gudmoderns uppgift ;)

Har alltid tänkt att vi ska ha Cecilia Wennersten - Det vackraste. Men nu funderar jag på den här låten istället.





Välkommen till jorden

Det var den vackraste dagen i mitt liv
Den morgonen du såg på mig
Och jag kände mig
så stolt som en människa kan bli
Den morgonen du såg på mig... och jag på dig


Jag lyssna´ efter dina andetag
Så lätta som en fjärils vingeslag,
jag ska alltid minnas den dag, jag ska alltid finnas här för dig


Du é välkommen till jorden, välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen, för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän
Välkommen hem


Allt känns så skört, som trädens första blad
när våren ännu tvekar, och står tillbaks
du stannar väl, du lovar att va kvar
som en del utav min morgondag, vår morgondag


Jag lyssna´ efter dina andetag
Så lätta som en fjärils vingeslag,
jag ska alltid minnas den dag, jag ska alltid finnas här för dig


Du é välkommen till jorden, välkommen min vän
Må lyckan följa med dig på din väg från himmelen, för som en ängel har du landat här i vårat hem
Välkommen till jorden min vän
Välkommen hem


Välkommen hem, välkommen hem


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det va en fin låt. Va roligt att jag faktiskt lyssnade på det vackraste hur många gånger som helst igår då jag hittade den i bilen, hade glömt hur fin den är! :)

2008-11-24 @ 00:00:56
URL: http://evasofiekristina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja kanske det! ;)Ja men den där låten va jättefin som du funderar på, hade aldrig hört den. Jag kanske får hälsa på er på fredag? eller någon annan dag. jag kna ringa dig i veckan! Nu vill jg träffa DIG gumman! och Elvin såklart! :) kram

2008-11-24 @ 01:00:48
URL: http://evasofiekristina.blogg.se/
Postat av: linda

du gör mig nervös!! Jag lär hård träna på rösten innan ditt dop. Faster ville att jag skulle sjunga på millas..Oj oj lär ligga i! har inte tid oo jobba!!! =)

2008-11-24 @ 23:23:14
URL: http://lindaharrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0