Pappatid

Är så fruktansvärt trött, funderar på att gå och lägga mej nån timme. Elvin har ju nys ätit så Emil kan ta hand om han tills han vill äta nästa gång. Skönt för Emil att få en egen liten stund med Elvin utan att jag lägger mej i. Fast jag tror nog inte att jag gör de så mycket faktiskt för han är jätte duktig med Elvin och jag behöver aldrig tjata på att han ska hjälpa mej.

Det jobbigaste med att jag ammar för Emil är nog att han aldrig kan åka i väg med Elvin själv och han inte får mycket egen tid med han. Fast det är nog så för dom flesta att mamman har barnet första året och då blir det väldigt mammig och sen när det blir lite äldre är det mer med pappan och blir pappig istället. Det kommer nog att bli ganska jobbigt för mej när det händer. Så jag får njuta av den här tiden så mycket jag kan!!¨



Kommentarer
Postat av: crazyangel

men köp ersättning som han kan ta med om emil vill åka nånstans. så gör vi. så får du pumpa ur om du behöver under tiden.

2008-11-19 @ 14:00:04
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: mormor

Kul för Emil att få vara med gullungen själv en stund.

2008-11-19 @ 14:42:08
Postat av: crazyangel

Vi ger ju ersättning en gång om dagen för hans mages skull. Men är inget som påvärkar honom. Finns så Semper mjölkersättning 200 ml. Köp hem ett par sånna så kan emil ge när du inte finns i närheten. Du behöver ju inte ge det men när det verklige behövs :P superbra att ha hemma som allternativ. Som Milton kan tex bli så hysterisk ibland att han inte kan äta men åd går dte bättre att ge han lite ersättning och när han lunat sig så kan man amma iställe.

2008-11-19 @ 15:59:20
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0