Snö

Var ute och gick tidigare idag och det var riktigt kallt ute, och tappat bort mina väntar har jag så höll på att förfrysa om händerna. Det har börjat snöa här ute i Forsbacka så måste leta reda på vantarna annars kommer jag frysa imorn också när vi ska ut.

Idag var vi duktiga och gjorde hemmagjorda fiskpinnar och potatismos. Det tog längre tid men gott var det, lite dåligt kryddat bara. Vi måste börja göra maten själv nu för jag vill inte att Elvin växer upp på halvfabrikat.

Har tvättat och diskat lite idag, förstår inte att det blir så mycket när vi har egen disk- och tvättmaskin det är ju bara att slänga in...!!

Just nu försöker Emil att få Elvin att sova så för se när man får gå och lägga sig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

vilken fin blogg du har!



vad smart du verkar som säger att du inte vill att ditt barn ska äta halvfabrikat.

Jag har ett tips på jättebra och näringsrik, giftfri barnmat. Gå in på www.hippbarnmat.se så kan du läsa mer om barnmaten dom gör. Den finns att köpa nästan överallt i vanliga affärer iaf :)

Hoppas din lilla son får det jättebra och slipper äta all besprutad och vidrig mat som så många barn får börja sitt liv med idag.

2008-10-31 @ 12:15:46
Postat av: jenny

Änsålänge är Elvin alldeles för liten för att äta mat, men vi håller på att övar på att göra riktig mat tills han kan äta.

Ja det hoppas jag också, jag hoppas att vi kommer att laga riktig mat och inte bli för slöa!

Tack för tipset =)

2008-10-31 @ 13:44:22
URL: http://jennyemilelvin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok, hur gammal är han då? gick förlossningen bra? :) var det många som var med inne i rummet? usch, jag har fan lite skräck för att föda barn jag. man hör ju så mycket om hur ont det gör och att man spricker och får men för livet.. usch vad hemskt. hoppas du slapp allt det iaf :)

2008-10-31 @ 19:49:52
Postat av: jenny

Han är bara 7 veckor.

Förlossningen var ganska jobbigt den tog ca 22 timmar och det slutade med att dom lärde använda sugklocka och trycka på magen, för Elvin mådde inte bra. Jag fick även en infektion i kroppen och feber så fick penicillin genom dropp i tre dagar.

Det var 6 stycken där inne.

Sprack gjorde jag också men jag vet inte hur många stygn de blev.

Fast de är helt underbart att föda så skulle lätt göra om det =)

2008-10-31 @ 22:42:55
URL: http://jennyemilelvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0