081115

Kl. 02.00 lag jag Elvin i hans säng och sen vaknade inte han förren kl.08.30, vart så förvånad när jag kollade på klockan är ju van att han vaknar ungefär var tredje timme. Skönt var det ialf att få sova så många timmar i sträck. Han har vaknat tre gånger sen halv nio och velat ha mat och sen har han somnat om, trött sen igår tror jag. För försöka håla han vaken mycket sen så kanske han sover hela natten igen.

Imorse när Elvin hade ätit ställde jag mej upp för att han skulle rapa (har gjort missen att rapa han i sängen flera gånger men då har det kommit en spya ibland i sängen, inte skönt) men ialf så börja Emil prata med mej:

- Va, vad sa du?
- Inget, det var Elvin som rapade.
- Jaha jag trodde det var målaren som var här.

Haha tycker det är jätte roligt när någon pratar i sömnen och Emil gör det ganska ofta faktiskt.

Just det kom på att igår när vi kom hem till Emils pappa så upptäckte jag att jag hade spyor på min ny tvättade tröja, hade inte ens märkt att han hade spytt på den. Undra hur många gånger man har gått runt med spya på kläderna utan att märka det.


Kommentarer
Postat av: mormor

Emil drömmer att han är på jobbet

2008-11-15 @ 15:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0