Torsk

Det var nån som undra vad torsk är för något och det är en svampifektion som är vanligt bland bebisar. Det är en vit beläggning i munen först hade Elvin bara lite på tungan, men nu har han även fått det i gomen, insidan av läpparna och kinderna. Det brukar oftast gå bort om man doppar en tops i ramlösa och penslar i munen, men ibland hjälper det inte och det gjorde det inte för Elvin så han fick medicin istället.

När man ammar kan brösten också bli infekterade och då börjar det klia och svida som jag har märkt. Så jag har också fått salva att smörja in brösten med. För annars så sitter ju smittan kvar på brösten och då hjälper inte Elvins behandling.

Hämtade ut medicinen tidigare idag och den var svin dyr kosta runt 300 kr st, men tur att jag har högkostnadskort så min kärm fick jag bara betal 85 kr för. Men Elvins medicin räknades inte in på mitt högkostnadskort utan han fick ett eget så den fick vi betala full pris för. Tycker att det borde räknas in på mej eftersom det är ändå jag som betalar.



Om man kollar i hans mun så ser man en vit beläggning!
 
Elvin rynkade på hela ansiktet när han fick medicinen, äckligt tyckte han!
Och den ska han ha 3-4 ggr om dan, stackarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0