Sömn

Har haft fullt upp med lilla Elvin hela dagen men nu ligger han och sover för första gången sen han vaknade. Jag har försökt att hålla han vaken så länge som möljigt så kan han sover lite längre. Annars brukar han bara ta några powernaps på 20 minuter några gånger innan han somnar för kvällen. Så jag tänkte försöka göra så att han sover längre fast inte lika ofta och så att han får in en rutin på sömnen.

Men nu var han jätte trött jag behövde bara lägga ner han i hans säng men nappen, snuttefilten, vrida igång sängmobilen och nallebjörnen på magen så somnade han på en gång. Det brukar han aldrig göra bruka få hålla på i ungefär 45 min innan han somnar men de kanske är för att han inte är så trött då.

Han har somnat vid halv ett dom senaste kvällarna så det är på väg att bli bättre. Och så vaknar han vid tio-elva det beror på när jag har gått upp för han vaknar alltid ungefär 10 minuter efter att jag har gått upp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0