Julskinka



Nu har jag och Emil suttit och klämt i oss lite av julens första julskinka, underbart gott. Hörde igår på radion att julskinka va det som dom flesta tyckte vad viktigast på julbordet, själv tycker jag prinskorv skulle nästan bara kunna äta det.

Tänkte på det när vi åt att det finns massa olika sätt att äta på, jag äter med hårtbröd, smör, skinka och senap. Och Emil har hårtbröd, smör och skinka. Vissa har mjuktbröd, senapen som smör osv så det finns ju hur mycket olika sätt som helst.

Det var Emils Mormor och Morfar vi fick julskinkan av när dom var här dom hade även med sig en julgran och lite andra saker. Julgranen var jätte fin och just nu står den ute på balkongen så att den inte ska börjar barra så tidigt.

Vet inte vad vi ska göra idag känner mej rastlös och vill göra något medans Emil vill vara hemma och ta det lugn, så får se om det blir nå!


Kommentarer
Postat av: jenny

ja, men de är konstigt! jag är inte ett dugg rädd!

bara för att spricka!!! men jag är ändå inte skit rädd, haha. du har ju gått i samma klass som honom som jag ska ha barn med ;)

2008-12-06 @ 18:26:39
URL: http://jennyabrahamson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0