Sällskaps sjuk

När Emil hade slutat så åkte vi hem till hans mamma och fick lite mat och Elvin fick umgås med sin farmor lite.

Känns som om jag har jätte mycket att göra men för lite tid, Elvin kräver bara mer och mer av min tid. Han vill inte längre ligga själv i babygymet så jag har legat där ett tag nu och prata med han, men nu sitter Emil på en kudde brevid och håller han sällskap.

På bvc sa hon att jag skulle börja vänja Elvin med att vara själv så när han börjar skrika ska vi inte ta upp han på en gång som vi jämt gör. Har försökt lite idag men det är jätte svårt att låta bli han så jag låter han inte grina så länge, men man ska nog inte göra så stor förändring på en gång. Hon sa även att vi kan börja ändra på hans dygn så vi ska försöka hålla han vaken lite mer på kvällarna så han somnar tidigare, så ikväll kommer det bli mycket grin. Men det är ju samma sak där att man får göra en liten ändring i taget.






Nu ska jag hålla Emil sällskap och kolla på Ice road truckers sen efter det så ska väll Emil gå och lägga sig så då är det bara jag och lill Elvin vaken, eller han kanske också vill sova "haha man kan ju hoppas".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0