Graviditeten

Namn: Jenny
Ålder: 21
Graviditetssymtom: Försenad mens
Positivtgravtest i vecka: V.5

Då berättade jag för:
Mamma och pappa:
På en gång
Mina bästa kompisar: Samma
Resten: Rykten gick väl ganska snabbt!

Min barnmorska hette: Cristina Gunnarsson
Vikt vid inskrivningen: 53 kg
Vikt vid förlossningen: 73 kg

Mat jag var torsk på: Inget speciellet var sugen på olika saker och när jag var det skulle jag ha det!!
Mat som fick mig att vilja kräkas: Cheesburgare

Illamåendet började:
V.8
Och slutade: V.14

Mina första mammakläder: Ett par mammajeans.
Min största modetabbe: Ingen vad jag vet
Första bebisprylen: En vit/begies kort armad body från hm

Då kände jag första sparken: V. 22
Vi trodde att bebisen i magen var: Jag trodde olika dag rån dag och Emil Trodde kille.
Namn vi funderade på: Många, men tillslut bestämde vi att om det var en kille skulle han heta Elvin och en tjej Tyra.

Grejer som hände med min kropp: Fick en super mysig, fin tjockis mage. Blev vatten fylld mot slutet. Bristningar på magen.
Så motionerade jag: Haha motionerade aldrig, men hade ett ganska tungt jobb som jag jobbade med 2 veckor före förlossningen.

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Vet inte
Konstiga kommentarer jag fick höra: Kommer inte i håg några men fick bara snälla kommentarer.
Konstigaste bebisrådet: Tror inte jag fick några, inga jag tog åt mej ialf.

Värsta gravidminne: Foglossningen och halsbrännan var väl inte så rolig. Och mot slutet när man kände sig super stor!!
Bästa gravidminne: Allt nästan, att veta att ett litet liv växte i magen, känna sparkar och när han hika. Att bara ligga och känna på magen =)


Bebismagen V.32

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hur fin är inte du då?! :) Jag vill också att min tjej (någon gång i framtiden) ska heta tyra! :)

2008-11-06 @ 00:13:42
URL: http://evasofiekristina.blogg.se/
Postat av: Linda

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: du gick som en ostbåge islutet. haha tjockisjennö.



Konstiga kommentarer jag fick höra: "Jenny, ska bli mamma, tänk du ska bli mamma" :D



Konstigaste bebisrådet: Att Jonna skulle va barnvakt sen!!

2008-11-06 @ 16:55:08
URL: http://lindaharrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0