BVC & MVC

Idag var vi först på läkarbesök på Bvc där dom bl.a lyssnade på hjärtat, kände på höfterna, magen, vägde och mätte. Han väger nu 4740 och är 55 cm lång, han har nästan gått upp 1,5 kilo sen han föddes och växt 6 cm.
Barnmorskan tyckte att jag gav han för mycket mat för kurvan peka rakt upp, jag har ju jätt han mat så fort han har skrikigt nästan för det är det ända han blir tyst av.  Men det ska jag inte göra längre det ska vara minst 2 timmar mellan måltiderna helst 3. Han har magknip därför skriker han så mycket har använt minifom jättelänge men dom värkar inte hjälpa så ska prova semper magdroppar istället om inte det hjälper måste jag sluta äta mjölk och mjölkprodukter.
Han har också torsk i munen så ska badda med lite kolsyrat vatten så ska det försvinna

Sen vara vi på efterkontroll på mvc där vi pratade om förlossningen och gjorde en undersökning. Jag har fortfarande infektion i livmoder, har inte känt något men det gjorde jätteont när hon tryckte på magen så den låg gömd sa hon. Fick en läkartid för det. Hoppas att den försvinner har fått behandling för infektionen 2 gånger innan.

Linda var med till mvc, hon tog hand om Elvin när han började skrika så att jag kunde prata med barnmorskan. Tack så mycket!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men låt elvin äta. ammar man för lite är inte det bra, ammar man för mycket är inte det heller bra. När är dom nöjd? jag tror att du kommer bli the best mum ever!! :) va jobbigt med en infektion! hopppas att det snart går över. kraam

2008-10-22 @ 22:49:31
URL: http://evasofiekristina.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var så lite, Mysigt och ha Elvin så där nära :)

Linda följer gärna me nästa gång! haha jag lär!

2008-10-23 @ 01:28:50
URL: http://lindaharrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0