Äta kött

Har precis lagt in Elvins mat i frysen som vi har gjort här på kvällen. Nu ska ha få prova kött så vi gjorde kyckling med potatis och ärtor, kyckling med potatis och morötter och kyckling med potatis, morötter och ärtor. Haha stor variation men ska göra lite annan mat imorn tänkte jag.

Den här gången hade vi i lite kryddpepparkorn och ett lagerbland när vi kokade kycklingen så att de skulle bli lite mera smak. Får hoppas Elvin tycker om det då för just nu äter han ungeför 5 tsk och sen blir han less!

Vi hade:
1 kycklingfile
4 lagomstora potatisar
1 morot
lite rapsolja
2 kryddpepparkorn
1 lagerblad

Skala och skär potatis och morot i täningar, samt kycklingen. Börja koka moroten sen efter ca 5min lägg i potatis, ärtor och kyckling och koka i ca 10 min. Sen delade jag upp i olika portioner och mixtrade dom var för sig, så att de blev lite olika maträtter =)

Vi gjorde även lite äppelpure och dom är det bara att skala, skära i tärningar och koka ca 5 min och sen är det bara att slänga i dom i mixern, klart!!

Tycker det är så skönt när vi  har gjort egen mat till Elvin så att kan slipper burkmaten, känns jätte bra!! =) Det är lite jobbigt men hoppas att vi forsätter göra det ändå!!


  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0